Πορτοκάλι

Τα πορτοκάλια αποτελούν τα πιο διάσημα φρούτα σε όλο τον κόσμο τόσο για τη γεύση όσο και για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C. Ένα μέτριο πορτοκάλι καλύπτει το 130% της συνιστώμενης ημερήσιας παροχής σε βιταμίνη C. Η πολυσυζητημένη βιταμίνη είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού ενάντια σε ιώσεις και ασθένειες. Παράλληλα λόγω της υψηλής αντιοξειδωτικής της δράσης «μάχεται» κατά της φθοράς του χρόνου και της γήρανσης αλλά και υπέρ της αναδόμησης του κολλαγόνου. Τα καροτενοειδή και τα φλαβονοειδή είναι αντιοξειδωτικά που βρίσκουμε στο πορτοκάλι. Μάλιστα, ο συνδυασμός βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών αυξάνουν κατά πολύ την αντιοξειδωτική δράση του φρούτου. Παράλληλα, τα πορτοκάλια αποτελούν καλή πηγή και άλλων σημαντικών για την υγεία θρεπτικών συστατικών όπως το φυλλικό οξύ, το κάλιο και οι φυτικές ίνες.


Πηγές: USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 23 (2010). www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp U.S. Department of Agriculture.USDA Database for the Flavonoid Content of Selected Foods. March 2003.USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 23 (2010). www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp U.S. Department of Agriculture.USDA Database for the Flavonoid Content of Selected Foods. March 2003. CDC. Fruits and vegetables matters. www.fruitsandveggiesmatter.gov Canadian Produce Marketing Association (CPMA), Heart and Stroke Foundation's Health Check Program, Canadian Cancer Society. Mix it Up. Canada 2011. www.5to10aday.com

Πορτοκάλι (φρέσκο)1 μέτριο (131 g)
Νερό 114 g
Υδατάνθρακες/ σάκχαρα 15,4 g / 12,2 g
Βιταμίνη C 69,7 mg (116% Σ.Η.Π.)
Φυτικές ίνες 3,1 g (13% Ε.Η.Π.)
Φυλλικό οξύ 39,3 mcg (10% Σ.Η.Π.)
Βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) 0,1 mg (8 % Σ.Η.Π.)
Κάλιο 237 mg (7 % Σ.Η.Π.)
Βιταμίνη Α 148 mg (6%Σ.Η.Π.)
Β-καροτένιο 93mcg
α- καροτένιο 14mcg
Φλαβανόνες Εσπεριτίνη 32,73mg/ 100g
Ναρινγενίνη 11.15 mg/ 100g
*Συνιστώμενη Ημερήσια

Πηγές: USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 23 (2010). www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp U.S. Department of Agriculture.USDA Database for the Flavonoid Content of Selected Foods. March 2003.USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 23 (2010). www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp U.S. Department of Agriculture.USDA Database for the Flavonoid Content of Selected Foods. March 2003.

Κατά την αγορά και την αποθήκευσή τους…

  • Οποιαδήποτε ποικιλία πορτοκαλιών κι αν επιλέξετε φροντίστε να είναι σφιχτά και ακέραια στο φλούδα τους, χωρίς χτυπήματα και βαριά συγκριτικά με το μέγεθός τους.
  • Η φλούδα τους είναι καλό να είναι λαμπερή με ενιαίο και έντονο χρώμα. Ωστόσο, το χρώμα τους δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικό της καλής ποιότητας.
  • Τα λεπτόφλουδα πορτοκάλια είναι πιο ζουμερά και ενδείκνυνται για χυμό.
  • Μπορείτε να τα αποθηκεύσετε σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι και μία εβδομάδα ή στο ψυγείο αμέσως μετά την αγορά και να τα καταναλώσετε έως και μετά από 2 εβδομάδες.

Tip! Αν δεν προλαβαίνετε να καταναλώσετε τα πορτοκάλια μπορείτε να καταψύξετε το χυμό ή/ και το ξύσμα τους.


Πηγές: CDC. Fruits and vegetables matters. www.fruitsandveggiesmatter.gov
Canadian Produce Marketing Association (CPMA), Heart and Stroke Foundation's Health Check Program, Canadian Cancer Society. Mix it Up. Canada 2011. www.5to10aday.com

Συνταγές